[Case Study] Bagaimana Cara Promosi Kursus OrderSini Sebagai Affiliate Menggunakan Email Marketing

[Case Study] Bagaimana Cara Promosi Kursus OrderSini Sebagai Affiliate Menggunakan Email Marketing

Ada banyak cara untuk melakukan pemasan affiliate dan salah satu yang menjadi kegemaran saya ialah dengan menggunakan email.

Di dalam post kita pada kali ini, saya kongsikan bersama anda bagaimana saya lakukan di dalam mempromosikan sebuah kursus ecommerce daripada OrderSini.

https://osini.co/KursusOrderSini

Untuk setiap jualan yang berjaya dihasilkan, saya akan mendapat komisyen sebanyak RM40 dan setakat video ini dihasilkan, komisyen yang dihasilkan, Alhamdulillah, cukuplah untuk bayar bil air dan elektrik. :)

Perkara penting yang saya nak sampaikan di dalam video ini pula ialah pemasaran email masih lagi mampu memberikan pendapatan online anda.

Mungkin ianya tidak se-efektif macam dahulu, bukan disebabkan orang tidak buka email, tetapi kerana terdapat banyak sumber atau kaedah pemasaran baru yang lain.

Contohnya, kalau dahulu pemasaran email cuma bersaing dengan Google Ads, sekarang sudah ada Facebook Ads, TikTok Ads, Instagram dan pelbagai pemasaran omni-channel lain.

Walaubagaimanapun, untuk mengatakan pemasaran email sudah mati, ianya adalah jauh meleset sama sekali.

Di bawah video ini, saya senaraikan link ke kesemua website yang saya sebutkan di dalam video saya ini, dan sekiranya perkongsian ilmu saya di dalam video ini bermanfaat, kongsilah ilmunya dengan orang lain dan SAY ALHAMDULILLAH!

Rujukan:

Panduan Pemasaran Email oleh Edmund Loh - https://osini.co/RahsiaEmelMarketing 

Youtube Channel OrderSini Affiliate - https://www.youtube.com/channel/UCA7aI9AiF8GVUP17LTMlXeQ (subscribe la channel saya ni… I really appreciate it)

Landing page Kursus eCommerce OrderSini yang dipromosikan - https://ordersini.net/kursus-ecommerce-ordersini/